Teksten en ideeën. De Kleine Lettertjes: 06 - 28063863.

Het bestaat nog:
Direct Mail met gevoel

Direct mail is old skool. Zegt men. Ten onrechte. Want goed communiceren is: iets doen wat een ander niet doet. En in deze tijden van MailChimp, Gmail en Outlook betekent dat: gewoon een mailing per post versturen. Dan val je als enige op de mat. Dat is beter dan met tientallen gelijk in een mailbox binnen komen.

Voor het Nederlandse Bijbelgenootschap (NBG) werd ik gevraagd om een direct mail te ontwikkelen, om fondsen te werven voor een project in Rwanda. In landen als deze is grote vraag naar bijbels in braille. Door ondervoeding en slechte gezondheidszorg zijn er bovenmatig veel mensen blind. Toch willen ook zij uit eerste hand kennis kunnen nemen van de bron van hun geloof, de Bijbel. Er is dus geld nodig voor twee handelingen (sic): vertalen in een lokale taal en die vertaling omzetten in braille.

Voor deze opdracht bedacht ik een direct mail die de ontvanger onmiddellijk laat voelen wat we willen zeggen: we lieten de kopregel in braille zetten. Dat in combinatie met de kopregel ‘Laat de blinden in Rwanda voelen dat u om hen geeft’ scoorde uitstekend. Net als die andere concepten die we bedachten voor het Nederlands Bijbelgenootschap.

Ook weer gedaan:
magazine voor
Van Omme en De Groot

Al sinds 2011 ben ik elk jaar de preferred copywriter voor het magazine DOEN van Van Omme en De Groot. Interviews afnemen op de gekste locaties. Op daken van hoogbouw. Boven op een bouwkraan. Op de start- en landingsbaan van Rotterdam The Hague Airport. De voorbeelden staan elders op deze site. Deze zomer maakten we nummer 16, waarvoor ik mezelf terugvond in o.a. een door Corona verlaten Diergaarde Blijdorp. Het thema van het magazine was deze keer ‘Doendenken’. Want je kunt wel bij de pakken neer gaan zitten, maar je komt verder met de schouders eronder. Daar gaan de inspirerende verhalen over. Zie hier het volledige magazine.

Naam en website voor vastgoedproject
Het Boegbeeld Op Scheveningen

‘Het Boegbeeld is het jongste voorbeeld van de nieuwe koers die Scheveningen vaart. Rond de haven wordt geleefd als nooit tevoren. Steeds meer toonaangevende restaurants openen hier hun deuren. Dit is ook de thuishaven van zeilers, surfers en de Volvo Ocean Race. En zie de revival van de boulevard. Het havengebied is ontdekt door mensen die alles uit het leven willen halen. Het krijgt meer en meer de grandeur van het naastgelegen Statenkwartier. In die golfbeweging past Het Boegbeeld. Dit veelzijdige appartementencomplex wordt gebouwd naast en boven het legendarische visrestaurant Weduwe van der Toorn. Dit wordt hét symbool van het nieuwste Scheveningen.’ Aldus de tekst die ik schreef voor dit project aan de Eerste Haven in Scheveningen.