Journalistieke en commerciële teksten. De Kleine Lettertjes: 06 - 28063863.

Het bestaat nog:
Direct Mail met gevoel

Direct mail is old skool. Zegt men. Ten onrechte. Want goed communiceren is: iets doen wat een ander niet doet. En in deze tijden van MailChimp, Gmail en Outlook betekent dat: gewoon een mailing per post versturen. Dan val je als enige op de mat. Dat is beter dan met tientallen gelijk in een mailbox binnen komen.

Voor het Nederlandse Bijbelgenootschap (NBG) werd ik gevraagd om een direct mail te ontwikkelen, om fondsen te werven voor een project in Rwanda. In landen als deze is grote vraag naar bijbels in braille. Door ondervoeding en slechte gezondheidszorg zijn er bovenmatig veel mensen blind. Toch willen ook zij uit eerste hand kennis kunnen nemen van de bron van hun geloof, de Bijbel. Er is dus geld nodig voor twee handelingen (sic): vertalen in een lokale taal en die vertaling omzetten in braille.

Voor deze opdracht bedacht ik een direct mail die de ontvanger onmiddellijk laat voelen wat we willen zeggen: we lieten de kopregel in braille zetten. Dat in combinatie met de kopregel ‘Laat de blinden in Rwanda voelen dat u om hen geeft’ scoorde uitstekend. Net als die andere concepten die we bedachten voor het Nederlands Bijbelgenootschap.

Jarenlange ervaring
als interviewer. Daarom word je blij van mij.

‘Mooi artikel, dynamisch en mooi geordend in de chaos van het gesprek…’ Die reactie kreeg ik op een dubbelinterview dat ik voor het magazine DOEN van bouwer/ontwikkelaar Van Omme & De Groot mocht afnemen en uitschrijven. In die omschrijving “chaos van het gesprek” lees ik als interviewer een groot compliment. Here’s why.