Teksten en ideeën. De Kleine Lettertjes: 06 - 28063863.

10 jaar innovatie,
10 jaar Hillenraad 100

Wat hebben een voormalig Commandant der Strijdkrachten en tuinbouw met elkaar te maken? Nou, heel veel.

Als je bij het woord tuinbouw nog vooral denkt aan komkommers, tomaten en paprika’s, dan zou ik zeggen: ‘Think again’. De tuinbouwsector van vandaag de dag is in hoge mate innovatief en steeds sterker technologisch gedreven. Hoe ik dat weet? Omdat ik sinds tien jaar de Hillenraad 100 volschrijf. Je kunt dit jaarlijkse fenomeen nog het beste zien als een mix van de Quote 500 en de Oscars.

In die Hillenraad 100 worden elk jaar de honderd meest toonaangevende tuinbouwondernemingen ‘gerankt’. Ze worden beoordeeld op strategie, innovatie, internationalisering en zo nog een aantal meetpunten. Deze bedrijven vormen de fine fleur van de tuinbouwsector. Ze spelen in de Eredivisie en vormen tezamen één van de belangrijkste pijlers onder de Nederlandse economie. Hier worden oplossingen gezocht voor het mondiale voedselprobleem, om maar iets te noemen. De afgelopen tien jaar heb ik dat van dichtbij mogen volgen en beschrijven. Ik kwam bij baanbrekende ondernemers over de vloer, om ze te vragen naar hun visie op innovatie, strategie, internationaal ondernemen en de zoektocht naar marktverbinding. Michiel Muller vertelde over Picnic. Peter van Uhm, voormalig Commandant der Strijdkrachten, vertelde over het belang van flexibiliteit en anders organiseren. Hun visie op ondernemen en de discussies over strategie aan tafel bij Hillenraad neem ik mee in mijn andere werk. Dat leidt tot mooie kruisbestuiving. Want uiteindelijk zijn we allemaal op onze eigen manier met hetzelfde bezig: hoe voldoe ik aan de behoefte van mijn klant.

Kijk ook op www.hillenraad.nl

Peter van Uhm, Hillenraad100

 

Den Haag Tekstschrijver

 

Den Haag Tekstschrijver Hillenraad100

 

Den Haag Tekstschrijver

 

Den Haag Tekstschrijver

 

Ook weer gedaan:
magazine voor
Van Omme en De Groot

Al sinds 2011 ben ik elk jaar de preferred copywriter voor het magazine DOEN van Van Omme en De Groot. Interviews afnemen op de gekste locaties. Op daken van hoogbouw. Boven op een bouwkraan. Op de start- en landingsbaan van Rotterdam The Hague Airport. De voorbeelden staan elders op deze site. Deze zomer maakten we nummer 16, waarvoor ik mezelf terugvond in o.a. een door Corona verlaten Diergaarde Blijdorp. Het thema van het magazine was deze keer ‘Doendenken’. Want je kunt wel bij de pakken neer gaan zitten, maar je komt verder met de schouders eronder. Daar gaan de inspirerende verhalen over. Zie hier het volledige magazine.

Naam en website voor vastgoedproject
Het Boegbeeld Op Scheveningen

‘Het Boegbeeld is het jongste voorbeeld van de nieuwe koers die Scheveningen vaart. Rond de haven wordt geleefd als nooit tevoren. Steeds meer toonaangevende restaurants openen hier hun deuren. Dit is ook de thuishaven van zeilers, surfers en de Volvo Ocean Race. En zie de revival van de boulevard. Het havengebied is ontdekt door mensen die alles uit het leven willen halen. Het krijgt meer en meer de grandeur van het naastgelegen Statenkwartier. In die golfbeweging past Het Boegbeeld. Dit veelzijdige appartementencomplex wordt gebouwd naast en boven het legendarische visrestaurant Weduwe van der Toorn. Dit wordt hét symbool van het nieuwste Scheveningen.’ Aldus de tekst die ik schreef voor dit project aan de Eerste Haven in Scheveningen.