Teksten en ideeën. De Kleine Lettertjes: 06 - 28063863.

Facebook- en beursactie voor NBTC in Las Vegas

‘Wat kunnen we eens voor leuks verzinnen voor die belangrijke vakbeurs in Las Vegas? En hoe kunnen we dat idee zó optuigen dat we er in social media maximaal mee scoren?’ Dat vroeg het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) ons. Het werd hilarisch. Of, zoals veel Amerikaanse beursbezoekers zeiden: ‘Awesome!’.

Al eerder schreef ik over onze campagne voor het NBTC. We bedachten het visueel sterke character Mr. Holland. En we vonden in Add Some Orange een tekstuele kapstok waarover iemand bij het NBTC zei: ‘Ik heb in jaren niet zo’n goed zinnetje gehoord’. Het mooie is dat we dat naar alle mogelijke media kunnen doorvertalen. Immers: met een goed idee kun je alle kanten op. Website. Infographics. Twitter. Facebook. Blogs. DM. Maar eerst heb je dus een goed concept nodig. En dat hebben we hier.

Wat bedachten we, uitgaande van Add Some Orange? ‘Wat zou het geinig zijn als we die Mr. Holland eens een emmer oranje verf over de beursbezoekers laten uitstorten. Dat levert grappige foto’s op. Die kun je posten, het is leuk om te delen en je kunt er ook nog een wedstrijdje aan koppelen’. En zo deden we het. Uiteraard werd er geen echte verf gebruikt. Mr. Holland werd voorzien van een model dat oogt als een enorme stroom oranje verf. Beursbezoekers vonden het meer dan leuk om op de foto te komen. Hier wat voorbeelden. En op Facebook nog veel meer. Have fun!

TXTschrijver, Add Some Orange, Facebook, Las Vegas 2012

 

Terug naar HOME 

 

 

Ook weer gedaan:
magazine voor
Van Omme en De Groot

Al sinds 2011 ben ik elk jaar de preferred copywriter voor het magazine DOEN van Van Omme en De Groot. Interviews afnemen op de gekste locaties. Op daken van hoogbouw. Boven op een bouwkraan. Op de start- en landingsbaan van Rotterdam The Hague Airport. De voorbeelden staan elders op deze site. Deze zomer maakten we nummer 16, waarvoor ik mezelf terugvond in o.a. een door Corona verlaten Diergaarde Blijdorp. Het thema van het magazine was deze keer ‘Doendenken’. Want je kunt wel bij de pakken neer gaan zitten, maar je komt verder met de schouders eronder. Daar gaan de inspirerende verhalen over. Zie hier het volledige magazine.

Naam en website voor vastgoedproject
Het Boegbeeld Op Scheveningen

‘Het Boegbeeld is het jongste voorbeeld van de nieuwe koers die Scheveningen vaart. Rond de haven wordt geleefd als nooit tevoren. Steeds meer toonaangevende restaurants openen hier hun deuren. Dit is ook de thuishaven van zeilers, surfers en de Volvo Ocean Race. En zie de revival van de boulevard. Het havengebied is ontdekt door mensen die alles uit het leven willen halen. Het krijgt meer en meer de grandeur van het naastgelegen Statenkwartier. In die golfbeweging past Het Boegbeeld. Dit veelzijdige appartementencomplex wordt gebouwd naast en boven het legendarische visrestaurant Weduwe van der Toorn. Dit wordt hét symbool van het nieuwste Scheveningen.’ Aldus de tekst die ik schreef voor dit project aan de Eerste Haven in Scheveningen.