Teksten en ideeën. De Kleine Lettertjes: 06 - 28063863.

Crossmediale campagne voor NBTC: Mr. Holland

Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) was al enige tijd bezig om Nederland in het buitenland te ‘verkopen’. Een aantal bureaus had daar de tanden al op stukgebeten. Wij pakten het anders aan. We ontwikkelden een character van vlees en bloed.

Het NBTC communiceert onder andere met zogenoemde meeting planners. Dat zijn een soort buitenlandse ‘reisleiders’ voor de zakelijke markt. Zij bedenken en regelen voor bijvoorbeeld een bedrijf in Amerika een aansprekende buitenlandse reis. Liefst denken ze dan aan Nederland. Om dat te bereiken, bedachten we een character: Mr. Holland. Een schot in de roos.

Bij dat character zochten we vervolgens de ideale vertolker. Deze ‘Mr. Holland’ is een ware entertainer, die op buitenlandse beurzen de show voor ons land steelt. En we lieten Mr. Holland op tal van andere manieren de harten van de (overwegend vrouwelijke) meeting planners veroveren. Met klassieke DM, om te beginnen. Teasers volgens de regels der kunst. Daarna de inhoudelijke DM. Die stuurde de ontvangers door naar een Persoonlijke URL (PURL). Van daar werd men op alle mogelijke manieren de wereld van Mr. Holland ingezogen. Website. Twitter. Facebook. E-mail. Een prachtige case.

Mr. Holland ging voor het eerst live de vloer op tijdens de EIBTM, een internationale beurs in Barcelona, in het najaar van 2011. We wilden de bezoekers aan den lijve laten ervaren wat Nederland is essentie is. Hier doen we dingen anders. Leuker. Creatiever. Opvallender. Mr. Holland was gecast op zijn performance skills: hij kan zingen, prima entertainen. Zo klom hij onder het podium op om een klein concert te geven. Dat leidde tot flink wat broeierige blikken van de vrouwen meeting planners, die tot hun verrassing oog in oog kwamen te staan met Mr. Holland. Een soort 50 shares of orange, zeg maar.

Terug naar HOME 

Naam en website voor vastgoedproject
Het Boegbeeld Op Scheveningen

‘Het Boegbeeld is het jongste voorbeeld van de nieuwe koers die Scheveningen vaart. Rond de haven wordt geleefd als nooit tevoren. Steeds meer toonaangevende restaurants openen hier hun deuren. Dit is ook de thuishaven van zeilers, surfers en de Volvo Ocean Race. En zie de revival van de boulevard. Het havengebied is ontdekt door mensen die alles uit het leven willen halen. Het krijgt meer en meer de grandeur van het naastgelegen Statenkwartier. In die golfbeweging past Het Boegbeeld. Dit veelzijdige appartementencomplex wordt gebouwd naast en boven het legendarische visrestaurant Weduwe van der Toorn. Dit wordt hét symbool van het nieuwste Scheveningen.’ Aldus de tekst die ik schreef voor dit project aan de Eerste Haven in Scheveningen.